2016. június 9., csütörtök

비판, avagy Kritika #3 - Vic

annyeong! ^^ nem húzom sokáig a szót, egy újabb kritikával érkeztem, ezúttal Petra blogját fogom véleményezni. Lehet, kicsit elfogult leszek, mert imádom a blog alapjául szolgáló történetet, de legalább őszinte leszek. ^^

Író: Kovács Petra
Cím: Egy másik valóság
XXX


Kinézet

Első benyomás, avagy mikor először kattintottam: engem már az elején megfogott a külső, a lilás árnyalatok, és természetesen Chat a fejlécen. Abszolút tetszett az összhatás, kíváncsi lettem, milyen lehet a továbbiakban. 5/5
Fejléc: A fejlécet, és ezzel együtt a design-t Abeth készítette, ezt írtad az infómodulban, ám én mégis kiértékelném. A karakterek élesek, nem pixelesek, ami sok blognál problémát szokott jelenteni. Talán az alsó képen Marinette háta picit furcsán lett kivágva, de nem feltűnő. A feliratban a másik szó kicsit furcsán jön a kifinomultabb íráshoz, mégis nyomatékosítja, hogy eltér az eredetitől. 4/5
Design: A háttér egyszerű, sötétlilás árnyalatú, ami szerintem tökéletesen passzol az alaphangulathoz. Talán még a történethez elképzeltem volna a pirosas/vöröses árnyalatokat, ha már Katicáról van szó, de nekem ez is tetszik. Háttér: 2/2
A menüsorodat egy ideig kerestem, míg rájöttem, hogy a fejléc melletti karikák azok. Azonnal a fejezetek menüre kattintottam, mivel azt hittem, az a főoldal gomb. Én a bal oldalra tenném a főoldal gombot, magyarul megcserélném a fejezeteset és a főoldalasat. De amúgy nagyon jól meg van csinálva, talán a betűtípus lehetne kicsit szebb, nem az Arial. Menüsor: 1/2
A modulok címének betűtípusa nagyon tetszik, színben is passzolnak. Az első doboz a fülszöveg, utána jönnek az infók, majd egy iratkozz fel modul, amit nem nagyon értek, talán lejjebb tehetnéd. Ráadásul ez egy e-mailes dolog, viszont igazi feliratkozók modullal nem találkoztam. A chat szövege nagyon tetszik, engem megnevettetett, tényleg :D Kapunk egy linket, ami a sztori wattpados formájára ugrat minket, írói profil és cserék, vagyis Miraculous Holders. A szövegek betűtípusa elég sötét, a blog címét látni, és a legfrissebb bejegyzés címét is, de a szöveget már nem. Javaslom, hogy vagy szedd ki a szöveg részt, vagy állítsd világosabbra a betűszínt. Modulok: 3/3
KINÉZET: 15/17


Tartalom

Oldalak: A fejezetek oldalra szépen ki vannak gyűjtve a fejezetek, viszont a harmadik nincs kint, pedig már majdhogynem egy hete kint van a legfrissebb rész. Javaslom, hogy tedd be! (nem számítom hibapontnak.) A szereplőknél felsoroltad az összes szereplőt, aki szerepet kap/fog kapni a történetedben. Katicánál és Fekete Macskánál két kép van, ez nem meglepő. Talán Alya és Nino képe picit pixeles, ezeket kicserélhetnéd egy-egy jobb felbontású képpel. Minden szereplő alatt egy idézetet kapunk, természetesen az adott karaktertől, szerintem aranyos megoldás. Talán egy kis információt is megadhatnál róluk. Van egy trailer menüpontod, itt értelemszerűen a videó található, ezt a későbbiekben értékelem. 4/5

Fülszöveg: 
"A párizsi hírszerzés összeomlott, a polgármester megdöbbentő lépése után a lakosok saját kezűleg vetnek véget életüknek, teljes káosz uralkodik. Párizs két hőse, Katica és Fekete Macska pedig nem is tartózkodnak Európában. Franciaország bizalma a hősök felé igencsak meginog, míg kőrözött bűnözőkké nem nyilvánítják őket.
De mi taszította káoszba a nemzetet? Sokkal mélyebbre kell ásnunk a szuperhősök történelmében, mint azt bárki gondolná...."
A fülszöveget rendkívül ötletesnek találom. Nem mindennapi, érdekes. Talán a hosszával van egy kis bajom, szerintem elég rövidke. Az első mondatban a "vetnek véget az életüknek"-et én múlt időben írnám, mivel az összeomlott már elvégre múlt idő,  így: "A párizsi hírszerzés összeomlott, a polgármester megdöbbentő lépése után a lakosok saját kezűleg vetettek véget életüknek...". A fülszöveg egyébként nagyon jól sikerült, ütős lett, engem legalább is megfogott. 8,5/9

Cím: Ehhez nem tudok sok mindent hozzáfűzni, hiszen rövid, tömör, és lényegre törő. 2/2
AZ ELSŐ RÉSZ: 17,5/19



Prológus: A prológusod rövid, bár szerintem tökéletesen megfelelő. Az első bekezdésben felfedeztem egy apróbb hibát, szóismétlést: "Ha a tűz nem ropogtatta volna folyamatosan az épületek maradványait körülöttük, akkor csak a hősök szapora légzését, és keserves nyöszörgését lehetett volna hallani – ha nem lett volna már alapjáraton visszataszító az egész látkép." Itt a "ha" szócska van ismételve, én így írnám a nyöszörgés után: "(...) - már ha nem lett volna alapjáraton visszataszító az egész látkép." Amit nem értettem, az Darázs megjelenése. Lehet, nem emlékszem a részre, de még a szereplők között sem említetted őt. Beírhatnád őt is közéjük, esetleg, hogy ki ő, és hogyan került a hősök közé. Ugyanez van Pávával is. Nem mellesleg gyönyörűen fogalmazol. Olyan szépen írtad le ezt a tragikus momentumot, egyszerűen lenyűgözve, s egyszerre sokkolódva voltam. Hatásos nyitás, meg kell, hogy dicsérjelek! 9/10
A további három fejezet: A fejezetek hosszával teljesen meg vagyok elégedve, szép, hosszú részek. Még mindig azt kell mondjam, hogy nagyon szépen fogalmazol. Kerek mondatokkal írsz, nem pedig tőmondatokból áll az irományod. A cselekvéseket életszerűen vagy képes visszaadni, talán a párbeszédekre fordíthatnál egy kis figyelmet. Picit rövidkék, és egysíkúak, én több párbeszédet képzelnék el a szereplők között. A fejezetek a prológusban leírtak előtt két hónappal játszódnak, leírják a történéseket. Nagyon szépen vezeted fel az eseményeket, egyszer Marinette, egyszer pedig Katica érzéseit olvashatjuk. Szép, hogy a szereplők önmagukban mormogott sorokat dőlttel emeled ki, viszont néha nem is gondolatokat emelsz ki vele, hanem szavakat. Ezeket én mellőzném, maradnék csak a gondolkozások kiemelésénél. 9,5/10
A MÁSODIK RÉSZ: 18,5/20


Szereplők: Kezdem Marinette-el, vagyis Katicával. Szerintem a szereplők szépen kidolgoztad, sőt, ahogy észrevettem, rá fordítottál a legtöbb időt kidolgozás-ügyileg. Néha felismertem a sorozatban megismert Marinette gondolatait, a beszólásait Macska iránt, és úgy körülbelül az egész Marinette-et, mégis fel van ruházva olyan tulajdonságokkal, amik egyedivé teszik. Hasonlóan vagyok Fekete Macskával is, ők szépen kidolgozott karakterek. 
Ez már nem mondható el például Alya-ról vagy Lila-ról. Ők inkább mellékszereplőkként funkcionálnak, szinte csak biodíszletek. A párbeszédeikkel színesítik a történéseket, nem volt hiba belerakni őket, csak fordíts egy kicsit több időt a mellék kidolgozására is! 
Páva és Darázs viszont számomra még mindig rejtélyesek. 8/10

Egyéb (trailer, stb.): A trailered igazán eseménydúsra sikerült, látom, saját munka. Az elején idézeteket hallhatunk, ám említetted, hogy nem minden idézet van a sorozatból. Igen, én is felismertem a Marvel előzetes sorait, és tényleg illettek a történetbe. Katica fekete, akumatizált jelenete az elején viszont látszik, hogy nem saját, instagramról származik. Ha valahogy lehet, szedd le a vízjelet, és a krediteket, magyarul azt, hogy kitől vannak a videó részletek, írd le a kis szöveged alá, például így: "Credits: xy.xy, instagram; a videók nagy része a Disney Csatorna sorozatának jogait viseli, stb.". De szerintem nagyon szép munka lett, bár nem igazán értek a trailerekhez. :) 9/10

A HARMADIK RÉSZ: 17/20

A TARTALOM ÖSSZESEN: 53/59


ÖSSZESEN: 68/76
Őszintén nekem nagyonnagyon megtetszett a blogod. Erősen indítottál, és nem is csodálkozom, hogy szép nagy rajongótábort gyűjtöttél össze ilyen rövid idő alatt. Egy tapsot érdemelsz, csak így tovább! A kinézettel nem nagyon szoktam törődni, a szereplőkre egy kis figyelem kell, és nagyon szép lesz az egész! ;)




FIGYELEM! A FENT LEÍRTAK NEM PETRA MEGBÁNTÁSÁRA SZOLGÁLNAK! Én az őszinte véleményemet írtam le.

Sajnálom, hogy kissé rövidke lett, de mindenesetre küldöm a jókívánságokat!
További jó blogolást, szép nyarat, 


2 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen a sok tanácsot és a rám fordított időt, a hibáimat már elkezdtem kijavítani <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm, hogy írhattam a blogodról ^^ Örülök, hogy segíthettem *o*

      Törlés