2015. december 8., kedd

비판, avagy Kritika #1 - Vic

Hellobello! ^^

A mai nap kitettünk körülbelül mindenhova egy hirdetést, miszerint rendelhettek kritikákat RockH-tól és tőlem. Azonnal le is csaptatok ránk, özönlöttek a kritikakérések, inaktívvá kellett magunkat tenni, tehát nyomatékosan üzenem, hogy A KRITIKAKÉRÉS INAKTÍV!
Én pedig első rendelésemmel készültem el, ez pedig Naomi Cherry blogjáról, a Soha élet kezdete címet viselő honlapról készült.
Író: Naomi Cherry
Cím: Soha élet kezdete
xxx






Cím:
Nekem kissé értelmetlennek tűnik. Inkább úgy lenne értelmesebb esetleg, hogy "A Soha kezdete". De még mindig figyelemfelkeltő.
5/3

Design:Egy roppant kidolgozatlan designnal van dolgunk. Bennem első ránézésre még mindig élt a "nem kódos design is lehet jó", ez viszont még designnak se nevezhető. Csupán egy megtekintésszámláló, egy pici menü és egy archívum található. Nagyon ajánlom, hogy szúrj be egy fülszöveg modult, amivel tájékoztatod az olvasót, miről is van szó! Egy infómodul is jól jöhet, itt leírhatod, hogy milyen műfajban írsz, mikor nyitottad a blogodat, esetleg hogy milyen gyakran érkeznek a fejezeteid. A megtekintéseket mindenképp alulra tenném, a menüt legelőre. Viszont a fejléc már nem annyira vészes, a betűtípus is tetszik, viszont van pár bökkenő. A fejléc középpontjában lévő lány eléggé horrorisztikus számomra, egy kicsit visszafogottabb lányt is választhattál volna. A png kivágása aránylag jó, de a kezében cigaretta végét levágtad, amit vagy kiszedtem volna teljesen, vagy pedig szebben elvégeztem volna a kivágását. A bal oldali srác eléggé világos, ezt jobban is megcsinálhattad volna, esetleg kereshettél volna egy másik karaktert is. A jobb oldali pedig túl sötét, a háttérrel viszont nincs probléma.
5/2

Fejezetek:
Eddig csupán 3 fejezetet töltöttél fel. A fejezeteid nagyon rövidek, a leghosszabb is 744 szavas. Próbálj meg kicsivel hosszabb részeket írni, ne hagyd az olvasót pofára esni! A helyesírást gyakorolhatnád, pár hibába beleütköztem.
Ahogy te írtad: Velem szembe az ébresztőórám volt.
Ahogy helyes: Velem szemben az ébresztőórám volt.
Ahogy te írtad: - Elkések a suliból!- ugrok ki az ágyból és villám gyorsan elmentem zuhanyozni.
Ahogy helyes: - Elkésem a suliból!- ugrok ki az ágyból és villámgyorsan elmegyek zuhanyozni.
Körülbelül ilyen hibáid voltak, nem vészesek, egy igénytelenebb olvasónak nem bökné a szemét, tapasztaltabbaknak viszont annál inkább.
A történet szerintem egy kicsit sablonos a mai világban, és én egy kicsit erőltetettnek érzem. Sablonkezdése van: Elkések a suliból! A blogok zöme manapság ezzel a mondattal kezdődik. A punk-goth-rock karakterek pedig már tényleg az erőltetettségen belül vannak. Prológussal nem találkoztam, viszont tényleg, tarts egy kicsi szünetet, és gondold végig, miről is szeretnél pontosan írni, mivel a bejegyzések eléggé kuszák, néhány fejezetnek köze sincs az előzőhöz.
5/2

Karakterek:
Mindegyik szereplőről igyekszem írni egy kicsit, akit a Szereplők menüpontodban megemlítettél. 
Az első karakter, akivel találkozunk, a 15 éves Jackie Loran. Én 15 évesen kicsit fiatalnak találom a történetedhez, főleg, hogy a többiek 19-20 évesek, valaki pedig 30 is. A karakter nekem elég kidolgozatlan, több információt is megadhatnál róla. A becenevekkel is furcsálkodtam, ugyanis a Vadóc elnevezés nekem rossz értelemben lebeg, és nem hiszem, hogy te egy 15 éves, szexmániás lányt akartál kihozni belőle.
A következő nekünk Andy Biersack. Egy picit sablonkarakternek tartom, mindegyik második blogban fellelhető, róla nem tudok véleményt alkotni. 
Ashley Purdy-ről, vagyis Ash-ről nem tudtunk meg sokat, csupán annyit, hogy 30 éves, ami nekem meglehetősen furcsa, és a kép sem egy 30 éves nőt sugároz. Sőt, említetted, hogy ő egy fiú, ami nekem még inkább böki a szemem, ugyanis szerintünk a képen egy lányt adtál meg, ráadásul az Ashley név is női utónév, nem férfi. Akkor lenne jó, ha csak simán Ash lenne a neve, vagy ha egész nevet szeretnél, én az Aston nevet javasolnám.
Aki még engem meglepett, az Elisabeth Miller, aki egy pastelgoth lány a kép alapján. A 17 éves karakter nekem túlságosan vadnak tűnik, mégis Picúr a beceneve, szerintem nem ez volt a legjobb névválasztás egy nyelv és köldökpiercinges goth-csajszihoz.
Nem szeretnék mindenkit kiemelni, nekem ők voltak a legfontosabbak.
5/4


Össz-vissz: 20/11

Egy design-átalakítást feltétlenül javaslok, valamint a helyesírásra is figyelj. A karakterek pedig kidolgozásra szorulnak. De ha végiggondolod, és egy picit átalakítasz, egy egész jó történet fog kialakulni! ;)


FIGYELEM! A FENT LEÍRTAK NEM NAOMI MEGBÁNTÁSÁRA SZOLGÁLNAK, LEHET, HOGY ÉN VAGYOK ROSSZ KRITIKUS, VELEM VAN BAJ, HOGY NEM TETSZIK VALAMI, DE EGY KRITIKAÍRÓNAK AZ A DOLGA, HOGY MEGMONDJA A VÉLEMÉNYÉT A BLOGRÓL! 

További jó blogolást, 

2 megjegyzés:

  1. Szia! Én csak annyit szerettem volna hogy Ashley Purdy egy létező ember férfi és mivel te azt írtad hogy egy nő ezért gondoltam szólok de (és ezzel egyáltalán nem akarlak megbántani) ha Annyira jó kritikus vagy akkor rá keresel az interneten.
    További szép estét puszi 😘

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves névtelen!
      A kritika megírása után eszméltem fel, hogy a BVB egyik tagja Ashley Purdy, de már nem akartam átjavítani, ezt a kritikát kérő személlyel már megbeszéltem.
      Lehet nem akartál bántó lenni, de engem kicsit szíven ütött az írásod.

      Szép napot,
      XOXO, Vic

      Törlés